• PILOXING

    Over

    Piloxing Power is een groepsles dat de spieropbouw van Pilates, de kracht en cardio van het boksen en het plezier en de sensualiteit van dance, combineert tot een high energy workout! Het is dus niet alleen een vet verbrandende, maar ook spierversterkende workout. Het wordt rustig opgebouwd met het eerste half uur aandacht voor de techniek en het laatste gedeelte meer POWER !

    *Wij zijn opzoek naar een nieuwe dag en tijd om deze les weer in het rooster te plaatsen.

    Tijden

    Omerkingen

    • Voor iedereen instapbaar
    • Hoog calorieën verbruik

  • GIRLPOWER

    Over

    Het is een pittige workout van 30 minuten voor dames met nadruk op de benen, billen en buik (overige spieren komen (meestal) ook aan bod). We sluiten af met een interval training van 10 minuten die high impact is. Om 18.45 is er aansluitend een buikspierkwartier!

    Tijden

    • 18:00 – 18:45

      Maandag

    Omerkingen

    • Voor iedereen instapbaar
    • Hoog calorieën verbruik
    • Geen choreografie

  • SPINNING STRENGTH

    Over

    De les bestaat uit blokken van klimmen op de fiets afgewisseld met spierversterkende oefeningen en krachttraining naast de fiets. Perfect om in vorm te komen en goed je been en rompspieren te versterken. Doe mee en ervaar!

    Tijden

    • 19:00 – 20:00

      Vrijdag

    Opmerkingen

    • Stop van mei tot oktober i.v.m. buitengroep
    • Op eigen niveau fietsen
    • Op vrijdag is het alleen klimmen i.c.m. spierversterking naast de fiets

  • FULL BODY WORKOUT

    Over

    De naam Full Body Workout zegt het al! Het gehele lichaam wordt getraind op spierversteviging en uithoudingsvermogen. Er wordt gebruik gemaakt van allerlei attributen en is elke week weer een verrassing! Ten opzichte van een Bodyshape les is deze les intensiever door meer High Impact momenten!

    Tijden

    • 20.00 – 21.00

      Dinsdag

    Omerkingen

    • Voor iedereen instapbaar
    • Hoog calorieën verbruik

  • JUMP FIT

    Over

    Jump Fit de nieuwe hit ! Buik, benen, billen – Jump Fit versterkt alle lichaamsdelen! Op hetzelfde moment verbeteren de dynamische oefeningen het uithoudingsvermogen en is het ontlastend voor de gewrichten vanwege de vering van de trampoline. Daarnaast een grote FUN factor! Er wordt op de muziek gewerkt maar er is geen sprake van (moeilijke) choreografie.

    Deze les zit inbegrepen in het abonnement maar werkt wel op inschrijving omdat er voor nu 10 trampolines per les beschikbaar zijn.

    Tijden

    • 20:00 – 20:45

      Donderdag
    • 18:15 – 19:00

      Vrijdag

    Opmerkingen

    • Voor iedereen instapbaar
    • Werkt op inschrijving via de receptie

  • FOCUS

    Over

    Focus is een spierversterkende les waarbij beheersing van de oefening centraal staat. Om dit te stimuleren komt er geen snelheid in de les voor en wordt de les gegeven op “rustige” muziek zoals deephouse en (chill)loungemuziek.

    De weerstand is het voornamelijk het eigen lichaamsgewicht en het gebruik van dumbbels. Het is een body en mind les met daarin veel basis oefeningen, waarbij het gebruik van de romp centraal staat. Er wordt afgesloten met een stukje ontspanning.

    Tijden

    • 20:00 – 21:00

      Woensdag

    Opmerkingen

    • Voor iedereen instapbaar

  • FRESHBALANCE

    Over

    Een FreshBalance training is opgebouwd uit drie blokken van 20 minuten. Het eerste blok van 20 minuten bestaat uit cardio en kracht oefeningen. De nadruk ligt op het opwarmen van het lichaam en het versterken van de spieren. In het tweede blok wordt er gewerkt aan de stabiliteit van het lichaam door middel van grondoefeningen. De laatste 20 minuten van de training worden ingevuld met flexibiliteit en ontspanningsoefeningen.

    Tijden

    • 15:00 – 16:00

      Woensdag

    Opmerkingen

    • Voor iedereen instapbaar
    • Zomerstop 01-07 tot 01-09

  • ZUMBA

    Over

    Een combinatie van fitness- en dansbewegingen op veelal Latijns-Amerikaanse muziek zoals
    salsa, merengue, bachata, calypso en reggaeton. De choreografie verschilt van niveau per nummer dus laat je verassen!. Je wordt er vrolijk van en al swingend verbrand je calorieën en werk je aan je uithoudingsvermogen!
    Voor iedereen instapbaar!

    Tijden

    • 19:00 – 20:00

      Maandag
    • 09:00 – 10:00 per 01-03

      Donderdag

  • SPINNING

    Over

    55 minuten lang fietsen op een indoorfiets onder begeleiding van een enthousiaste instructeur en leuke opzwepende muziek. Zo traint u uw conditie en verbrandt u een flinke hoeveelheid calorieën. Doordat u allerlei verschillende houdingen aanneemt traint u de been-, bil- en rugspieren. U kunt zelf de weerstand instellen en zo rustig opbouwen in uw eigen tempo. We gaan de heuvels op, fietsen op vlakke wegen en hebben zo nu en dan wind tegen. Erg afwisselend!
    Voor iedereen toegankelijk en je kunt ook fietsen zonder speciale  fietsschoenen!

    Vanaf 1 oktober hebben wij Spinning Strength op vrijdagavond. Deze les bestaat uit blokken van klimmen op de fiets afgewisseld met spierversterking/krachttraining naast de fiets. Doe mee en ervaar!

    Tijden

    • 20:00 – 21:00

      Maandag
    • 09:00 – 09:45 per 07-03

      Dinsdag
    • 19:00 – 20:00

      Dinsdag
    • 18:00 – 19:00

      Donderdag
    • 19:00 – 20:00

      Vrijdag

    Opmerkingen

    • Stop op donderdag 01-06 tot 01-09
    • SPD pedalen
    • Op eigen niveau fietsen

  • PUMP YOUR BODY

    Over

    Pump Your Body is een les die je hele lichaam versterkt (benen, billen, rug, borst, triceps, biceps, schouders en buikspieren). Deze workout daagt al je belangrijke spiergroepen uit met behulp van de beste spierversterkende oefeningen. Energieke muziek, deskundige instructeurs en jouw eigen gewichtskeuze van de barbell en/of dumbels  inspireren je om de resultaten te behalen waar je naar streeft. Pump Your Body is perfect om strakker in vorm te komen en de techniek van fitnessoefeningen aan te leren.
    *** Indien er anatomisch klachten zijn kun je dit bij de instructeur aangeven zodat zij/hij een andere oefening kan aanbieden.

    Tijden

    • 09:00 – 10:00

      Vrijdag
    • 09:00 – 10:00

      Zaterdag

    Opmerkingen

    • Voor iedereen instapbaar
    • Graag 5-10 minuten voor start van de les aanwezig zijn i.v.m. het klaarzetten van de attributen

  • PILATES

    Over

    Pilates is zeer functioneel, vooral wanneer het aankomt op het trainen van de romp en het aanleren van een juiste houding. Pilates werkt volgens een aantal belangrijke principes, zoals een correcte lichaamshouding, precieze bewegingen en een juist ademhalingspatroon. In iedere oefening wordt het gehele lichaam betrokken en dat maakt Pilates voor sommige intensief. De bewegingen zijn vloeiend en uitdagend.

    Wij bieden diverse vormen aan. * Op maandag wordt de les gestart met een dynamische warming up. * Op dinsdag is de Pilates een zwaardere variant. Deze heet Pilates strength. Er zal meer sprake zijn van verzuring gezien de duur van de oefeningen langer is dan die van de overige lessen. Op donderdag en zaterdag hebben wij een Pilatesles gecombineerd met Yoga. Zie Yoga-Pilates.

    Tijden

    • 10:00 – 11:00

      Maandag
    • 10:00 – 11:00

      Dinsdag
    • 10:00 – 11:00

      Donderdag
    • 11:00 – 11:45

      Zaterdag
    • 09:00 – 10:00

      Zondag

    Opmerkingen

    • Sterkere kernspieren
    • Een betere houding
    • Stabiliteit en dus versterking van buik- en rugspieren
    • Toegenomen flexibiliteit

  • FAT ATTACK

    Over

    Fat Attack staat voor een high impact les met gebruik van dumbbeltjes, dynamische basisbewegingen en een step! Veel herhalingen, springwerk (hoeft niet), plezier en niet nadenken zijn de trefwoorden van Fat Attack! Doe mee en ervaar het zelf! Fat Attack bevat geen choreografie. Er wordt niet de gehele les op de step gewerkt. De les wordt afgebouwd naar low impact

    Tijden

    • 19:00 – 20:00

      Donderdag
    • 10:00 – 11:00

      Zaterdag

    Opmerkingen

    • Goed te volgen
    • Voor iedereen instapbaar

  • COMBI SHAPE

    Over

    De Combi Shape les heeft een breed georiënteerd programma. Er wordt gewerkt aan spierversterking, in combinatie met basis cardio oefeningen. Alle spiergroepen komen aan bod. Om het afwisselend te maken wordt er gebruik gemaakt van allerlei attributen, zoals de step, de dumbells, de bosu en de halterstang.
    Ga de uitdaging aan en laat je verrassen!

    Tijden

    • 10:00 – 11:00

      Zondag

    Opmerkingen

    • Geen choreografie
    • Voor iedereen instapbaar

  • COMBI FITNESS CIRCUIT

    Over

    Combi Fitness Circuit wordt gegeven in circuitvorm waarbij je na het uitvoeren van een oefening snel weer overgaat naar een andere oefening en een andere spiergroep. De rust is minimaal omdat je al van spiergroep wisselt en je spieren zo meer rust krijgen. Spierversterking en cardio oefeningen zijn gecombineerd in deze les maar de spierversterking heeft een lichte overhand! Wil jij graag zonder pasjes het lichaam allround trainen, dan is dit de les voor jou!

    Tijden

    • 09:00 – 10:00 (bokshal)

      Donderdag

    Opmerkingen

    • ***Geen choreografie of pasjes.

  • CARDIO 50+

    Over

    Het op peil houden van de conditie, het soepel en sterk houden van de spieren, het tegengaan van botontkalking voor deelnemers van boven de 50 of voor wie andere lessen niet haalbaar zijn. De warming up is in de zaal met makkelijke bewegingen op leuke muziek, vervolgens een deel in de fitnesszaal op cardio-apparatuur gevolgd door een aantal buikspieroefeningen.
    Cardio 50+ is een gezellige, ontspannende en effectieve les die wordt afgesloten door stretch- en ontspanningsoefeningen.

    Tijden

    • 10:00 – 11:00

      Woensdag

    Opmerkingen

    • Ook instapbaar voor 40 +
    • Aangepast naar belastbaarheid

  • CARDIO FITNESS

    Over

    Cardio Fitness is belangrijk om het lichaam fit en energiek te houden. Cardio Fitness heeft twee algemene doelen, namelijk vetverbranding en het verbeteren/onderhouden van het uithoudingsvermogen. Deze doelen kunnen op verschillende manieren bereikt worden, bijvoorbeeld door korte hoge intensiteit training of langere duurtraining. Ook is Cardio Fitness ideaal als warming-up vooraf aan een training. Met behulp van de rijke keuze uit verschillende apparaten kunt u, samen met onze persoonlijke begeleiders, kiezen waaraan u wilt werken. Dit alles op uw eigen tempo.
    Wij hebben ervaring met hartpatiënten en daarom zijn er ook hartslagmeters beschikbaar om uw hartslag in de gaten te houden terwijl u traint. Medische hartrevalidatie is bij ons dus zeker mogelijk maar is wel op aanvraag!
    Wij verzoeken u vriendelijk om voor de eerste keer een afspraak te maken. U krijgt dan persoonlijk uitleg over de fitnessapparatuur. Er wordt uitgelegd hoe de apparatuur ingesteld kan worden en welke houding u aan moet nemen. Tevens wordt er voor u een schema gemaakt dat speciaal is gericht op het doel dat u voor ogen heeft.

    Tijden

    • 08:00 – 22:30

      Maandag t/m vrijdag
    • 08:00 – 14:00

      Zaterdag
    • 09:00 – 13:00

      Zondag

    Opmerkingen

    • Hartslagmeter op aanvraag
    • Afspraak via onze receptie
    • Houdt u rekening met onze fitnessbegeleidingsuren

  • BUIKSPIEREN!

    Over

    Een kwartier lang aandacht voor de buikspieren op een afwisselende en effectieve manier! Deze les is voor iedereen instapbaar!

    Tijden

    • 18:45 – 19:00

      Maandag
    • 18:45 – 19:00

      Dinsdag
    • 18:45 – 19.00

      Woensdag
    • 20:45 – 21.00

      Donderdag
    • 10:00 – 10:15

      Vrijdag

    Opmerkingen

    • Voor iedereen instapbaar

  • BODYSHAPE

    Over

    Bodyshape is een groepsles gericht op stukken conditionele bewegingen, spierversteviging en uithoudingsvermogen, bij een up-tempobeat. Bij de training wordt vaak gebruik gemaakt van (lichte)gewichten. Daarnaast wordt het spieruithoudingsvermogen en de conditie verbeterd.

    Tijden

    • 09:00 – 10:00

      Maandag
    • 09:00 – 10:00

      Woensdag
    • 19:00 – 20:00

      Woensdag

    Opmerkingen

    • Voor iedereen instapbaar
    • Geen moeilijke choreografie

  • KIDS CARDIO FITNESS 8-12 JAAR

    Over

    Kids Cardio Fitness voor de leeftijden tussen de 8 en 12 jaar is een speciaal cardio programma opgezet om kinderen fit te maken en te houden. De les bestaat uit het werken met verschillende cardio apparatuur zoals de loopband, de roeimachine, de crosstrainer en de fiets. Gedurende 30-40 minuten zullen ze een circuit afwerken van deze verschillende apparaten. Daarna gaan ze naar de zaal om nog een aantal fitnessoefeningen te doen. Denk hierbij aan buikspieroefeningen, push-ups en oefeningen met kleine dumbels. 

    Tijden

    • 16:00 – 17:00

      Donderdag

    Opmerkingen

    • Er wordt geen gebruik gemaakt van krachttrainingapparatuur
    • Stevige sportschoenen aan
    • Handdoekje verplicht
    • Let op: tijdens de schoolvakanties is er geen les!

  • KICK BOXING – GEVORDERDEN

    Over

    Heeft u de techniek onder controle en bent u klaar voor een nieuwe uitdaging op technisch en conditioneel gebied? Dan is kickboxing voor gevorderden de les voor u. Deze les gaat op elk vlak een stap verder dan de beginners les. De oefeningen zullen zwaarder en sneller  zijn en de techniek uitgebreider. Als u toe bent aan een nieuwe uitdaging is dit de les voor u!

    Tijden

    • 20:00 – 21:00

      Maandag

    Opmerkingen

    • Kick Boxing benodigdheden 1e keer te leen
    • Ervaring met Kick Boxing